Pioniersplek De Hoeftuin van start

Pioniersplek De HoeftuinOp maandag 8 februari 2016 ging pioniersplek De Hoeftuin officieel van start. De verschillende partners van het project zetten hun handtekening en gaven daarmee officieel hun morele, inhoudelijke en financiële steun. Pionier Rebecca Schoon is al een paar maanden aan het werk. Zij heeft Leidsche Rijn verkend, veel verschillende mensen ontmoet en begint nu met het ontwikkelen van de eerste echte activiteiten.

Pioniersplek

Met een pioniersplek probeert de Protestantse Kerk in Nederland met nieuwe vormen kerk te zijn, een eigentijdse gemeenschap te stichten rond het geloof. De Hoeftuin doet dat bijvoorbeeld met een inloopochtend (Refill) en een buurtmaaltijd. De Hoeftuin is verbonden met de Protestantse Gemeente Leidsche Rijn, onder meer door de actieve steun van enkele gemeenteleden. Tegelijk is De Hoeftuin vrij haar eigen weg te gaan, zodat de bestaande structuren de nieuwe vormen van kerk-zijn niet in de weg zitten.

Meer informatie

Meer informatie over de Hoeftuin vind je op www.dehoeftuin.nl of op de Facebookpagina van De Hoeftuin.