Predikant

Sinds 16 april 2023 hebben wij weer een eigen predikant, namelijk ds. Martin Brederoo. Hieronder stelt Martin zich voor.

Ik ben in 1972 geboren en groeide op in Monster en Ter Heijde in het Westland, waar mijn familie al oude wortels heeft. In mijn jeugd was de kerk en alles eromheen heel vanzelfsprekend en al vroeg wilde ik dominee worden, maar dat plan heb ik op de middelbare school laten varen.

Na mijn studie sociale geografie in Utrecht ben ik alsnog de zaterdagopleiding gaan volgen. Ik genoot daarvan omdat het voor mij niet alleen een studie was, maar ook een manier om met geloof bezig te zijn. Daarnaast leerde ik er Hetty kennen met wie ik intussen ruim 15 jaar getrouwd ben en samen met onze kinderen een mooi gezin vorm. Hetty is op dit moment predikant in Luthers Utrecht (Hamburgerstraat) en Zeist.

Na de studie in Utrecht had ons gezin in wording voorrang. In 2015 ben ik alsnog de predikantsmaster aan de PThU in Amsterdam gestart. Ik werd toen diaken in Harmelen waar Hetty predikant was. Dit inspireert mij tot op de dag van vandaag en dat is ook regelmatig in mijn diensten te merken.
Toen wij net hadden besloten om in IJsselstein te blijven wonen zocht de Hoef een nieuwe predikant en vielen veel puzzelstukjes op de goede plek. Al een aantal jaren kwam ik graag als gastvoorganger in de Hoef en het was ook mijn wens om het predikantschap te combineren met het werk bij het Kadaster dat ik al deed.

Sinds april 2023 ben ik als predikant aan de Hoef verbonden en ik ervaar het als een zeer open, warme en welkome gemeente. Vroeger zou ik het grote woorden gevonden hebben, maar ik voel heel sterk dat God mij op de lange en soms ronduit ingewikkelde weg naar het predikantschap heeft geleid en daar ben ik heel dankbaar voor.
Ik hoop nog lange tijd samen met de gemeenteleden van de Hoef en ook samen met andere kerken midden in een wijk waar dit voor velen niet vanzelfsprekend is de lofzang gaande te houden en in alle kwetsbaarheid te laten zien dat mensen met elkaar en met God al hier en nu Gods koninkrijk waar kunnen maken.

Behalve Martin gaan ook een aantal gastpredikanten regelmatig bij ons voor. Klik hier voor meer informatie.