Bijdragen

Giften

Onze kerk is afhankelijk van giften. Wil je onze gemeente steunen met een gift? Alvast hartelijk dank! Je kunt je gift overmaken op bankrekeningnummer:
NL47 RABO 0306 7306 69 t.n.v. Protestantse gemeente Leidsche Rijn.
Onze gemeente heeft een ANBI-verklaring. Je leest er hier meer over.

Collecten

Iedere zondag vragen wij jou om een bijdrage te overwegen voor de volgende collectedoelen:

• de hulp die de diaconie verstrekt en/of
  • de kosten van onze kerkgemeente

De diakenen en kerkrentmeesters  zorgen ervoor dat jouw gaven de juiste bestemming bereiken.

Naast het geven van een contante bijdrage in de collectemand, kun je op de volgende manieren een gift geven aan onze kerkgemeente of diaconaal doel.

Collectebonnen

Onze gemeente heeft collectebonnen. Je koopt ineens een aantal bonnen ter waarde van elk een klein bedrag. Bij de collecte doe je in plaats van geld één of meerdere bonnen in de collectemand. De waarde van het bedrag van je bon komt ten goede aan de collectedoelen van die zondag.

De collectebonnen zijn verkrijgbaar in drie soorten:

• € 10,00 (20 collectebonnen van € 0,50)
  • € 20,00 (20 collectebonnen van € 1,00)
  • € 50,00 (20 collectebonnen van € 2,50)

Je kunt de collectebonnen bestellen via mijn.kerkenindehoef.nl, in de Appostel app of door het gewenste bedrag over te maken op bankrekeningnummer NL47 RABO 0306 7306 69 t.n.v. Protestantse gemeente Leidsche Rijn. De bonnen kunnen op zondag in de Hoef worden afgehaald bij de koster.

Wist je dat de aankoop van collectebonnen je mogelijk minder geld kost dan je denkt?! Als het totaal aan giften aan de kerk (o.a. collectebonnen, Kerkbalans) en andere goede doelen meer dan 1% van het belastbaar inkomen is, dan is het meerdere aftrekbaar van de belasting. Lees er hier meer over. Bewaar het betaalstrookje dus!

Digitale collecte

Heel makkelijk is het om bij te dragen aan de collecte middels de Appostel App en ook meteen alle gemeente-informatie onder handbereik te hebben, zie Appostel.

Of door een bedrag over te maken via jouw bank o.v.v. Collecte zondag (datum). Dit kan ook voor een aantal zondagen tegelijk, vermeld daarbij om welke zondagen (datums) het gaat. De rekeningnummers vind je onder ANBI.

Ten slotte kun je ook via iDeal een bijdrage leveren door op deze link te klikken.