Samen vieren: in de Hoef én online

Je bent van harte uitgenodigd om samen te vieren. Dat kan zowel in de Hoef als via de online kerkdiensten. We gebruiken de volgende liturgie: Orde van dienst de Hoef oktober 2023. Bij een avondmaalsviering komt daar één van deze twee liturgieën bij, deze worden afwisselend gebruikt: Orde van dienst HA – twee varianten.
Graag tot ziens op zondagmorgen!

Wat kan ik van de kerkdienst verwachten?

Bij het betreden van de kerk wordt je welkom geheten en je krijgt het liedboek en de liturgie (de orde van dienst) aangereikt. We beginnen met een welkom. De predikant (dominee) vraagt God of Hij ook bij de dienst wil zijn door het vragen van een zegen. Daarna wisselen we gebed en zingen af. We zingen samen, maar meezingen is niet verplicht. Een pianist, organist of een muziekgroep begeleidt het zingen. Soms is er een beamer en worden de teksten op een scherm geprojecteerd. Vraag mensen gerust om hulp als je iets niet snapt, dat vinden wij niet erg.

Het zingen wisselen we af met bidden. In het gebed spreken we met en tot God. Zo vragen we God om ons te helpen de Bijbel goed te begrijpen. We leggen moeilijke vragen voor Hem neer, bijvoorbeeld over mensen die ernstig ziek zijn. We danken Hem voor de goede dingen die we mogen ervaren.

Een belangrijk deel van de dienst bestaat uit het lezen uit de Bijbel en de preek. In de preek legt de predikant het Bijbelgedeelte uit. Hij of zij doet altijd een poging de betekenis voor vandaag aan te geven: wat leer je ervan voor jouw leven?

Aan het einde van de dienst is er een collecte. We vragen een vrijwillige bijdrage voor onze kerk en voor een diaconaal (goed) doel. Vooraf vertelt iemand waar het geld naartoe gaat. Of en hoeveel je bijdraagt, bepaal je zelf.

Na de kerkdienst is er gelegenheid om in de kerkzaal een kopje koffie of thee te blijven drinken. We begroeten je daarbij graag: het mag, maar het is natuurlijk niet verplicht.

Meer weten? Spreek dan na de dienst gerust iemand aan, bijvoorbeeld de ouderling (gastheer/gastvrouw).

Diensten online terugkijken of -luisteren

Alle diensten kun je live -of later- meekijken of -luisteren via de KerkdienstGemist Omslagafbeelding app, te downloaden uit Play Store (Android) of App Store (Apple). Hiermee kun je desgewenst ook afspelen naar bijv. Chromecast of Apple TV.
Je kunt ook de Kerkdienstgemist website gebruiken of de online afspelers hieronder.
Mogelijkheden te over dus.

Vanwege ons privacybeleid bewaren we uitzendingen niet langer dan 6 maanden.

Kerkdienst terugkijken

Kerkdienst terugluisteren

Giften/collectes

Tijdens de dienst wordt er altijd gecollecteerd. Deze collecte is bestemd voor de eigen kerkgemeente (voor onkosten zoals gebouwhuur, koffie, drukkosten, bloemen, etc). Maar bijna altijd is er ook een tweede collecte voor een goed doel, meestal ingeleid door iemand van de diaconie. Voor beide collectes wordt een bijdrage op prijs gesteld, maar uiteraard staat het je vrij om wel of niet iets bij te dragen. Meer informatie vind je op de pagina Bijdragen.

Onze gemeente maakt gebruik van de app Appostel. Via deze app ben je altijd en overal betrokken bij onze gemeente. Met de app kun je alle kerkelijke geldzaken op één plek beheren. Via Appostel kun je op een gemakkelijke manier bijvoorbeeld giften doen óf collectebonnen bestellen. Daarnaast lees je in de app onder andere nieuwsberichten van onze gemeente. Kijk voor meer informatie op onze pagina Appostel.

Nog vragen?

Misschien heb je nog vragen? Kijk dan bij Veelgestelde vragen. Staat je vraag daar niet bij? Stel hem dan via ons contactformulier.