Resultaat zomeractie diaconie

Al enkele jaren collecteren we vanuit de diaconie in de zomervakantie 6 weken achter elkaar voor 1 doel. Dit doen we omdat de opbrengsten van de collecten tijdens de zomervakantie vaak wat lager zijn. Zodoende kunnen we dan toch een mooi bedrag bijeen krijgen voor een gekozen doel. Maar vooral doen we dit om een rode draad door de zomer te hebben lopen, waar iedereen die gedurende deze periode in en uit ‘vliegt’ op aan kan haken.

Afgelopen zomervakantie hebben we gecollecteerd voor giro 555 ‘Samen in actie voor Corona’. Via de samenwerkende hulporganisaties wordt geld ingezameld voor vaccinaties in ontwikkelingsgebieden. Met €15 maken zij de gekoelde opslag en het inplannen van vaccinaties mogelijk voor 5 personen.

Met een manshoge vaccinatiespuit in de kerk hielden we deze zomer de tussenstanden bij. De uiteindelijke opbrengst van de collecten in de kerk, via de app en de bankrekening is gekomen op €628,-. Van een relatief lagere opbrengst is deze zomer dus geen sprake geweest. Het is goed dat we zo’n mooi bedrag aan dit belangrijke doel kunnen overmaken. Iedereen hartelijk dank voor zijn of haar gaven.