Lid worden

Je hoeft geen lid te zijn om naar de kerk te komen. Iedereen is bij ons welkom. Maar heb je een mooie ervaring opgedaan in de kerk? Heeft God voor jou (weer) betekenis gekregen en wil je je geloof delen? Voel je je thuis bij de mensen in deze kerk? Dan kun je je met ons verbinden door een lidmaatschap. Je wordt dan geregistreerd als lid van de Protestantse gemeente Leidsche Rijn en daarmee ook van de Protestantse Kerk Nederland, de PKN.

We zijn blij als je erbij komt. Je kunt je wens om je in te schrijven kenbaar maken via het formulier op de pagina Ledenadministratie. Onze predikant of een andere vertegenwoordiger van onze kerk neemt dan contact met je op om nader kennis te maken.

Meer informatie over het lidmaatschap van de PKN vind je hier.

Niet eerder lid geweest van een PKN-kerk

Als je nog niet eerder lid bent geweest van een kerk en/of (nog) niet gedoopt bent dan hoort bij het lid worden ook het laten dopen. De doop is een teken van het verbond tussen God en mensen en door je te laten dopen word je onderdeel van de wereldwijde christelijke gemeenschap.

Wanneer je als kind of als volwassene gedoopt bent in een andere christelijke kerk, dan ben je of word je ingeschreven bij de kerk als ‘dooplid’. Heb je daarnaast belijdenis van je geloof gedaan, dan als ‘belijdend lid’.

Aan het lidmaatschap van de kerk zijn geen kosten verbonden. Het staat je vrij om zelf te bepalen hoeveel je wilt en kunt bijdragen. Dat geldt zowel voor financiële bijdragen als voor bijdragen in tijd en inzet.

Verhuisd en al lid bij een PKN-kerk in de vorige woonplaats

Wanneer je als lid van een PKN-kerk uit een andere gemeente naar Leidsche Rijn bent verhuisd, dan wordt je lidmaatschap automatisch overgeschreven naar ons via SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie). Dit geldt voor het ‘verzorgingsgebied’ van Protestantse gemeente Leidsche Rijn. Daaronder vallen de wijken Hoge Weide, Parkwijk, Langerak, Grauwaart, ’t Zand, Terwijde, Leidsche Rijn Centrum en Leeuwenburg. Bij de overschrijving van de burgerlijke gemeente gaat er een signaal naar de kerkelijke ledenadministratie. Je ontvangt dan van ons welkomstinformatie. Ook proberen we zoveel mogelijk nieuwe gemeenteleden persoonlijk te bezoeken. Mocht je onverhoopt nog niks van ons gehoord hebben sinds je verhuizing en je stelt dat wel op prijs, neem dan even contact met ons op.