Kinderen

Op zondag is er tijdens de kerkdienst altijd een kindernevendienst (behalve in de zomervakantie). Als de volwassenen in de kerk gaan lezen uit de Bijbel en naar de preek luisteren, dan gaan de kinderen samen met een begeleider naar een andere ruimte voor een eigen programma.

Aan het einde van de dienst komen we weer terug in de kerk om de dienst gezamenlijk af te sluiten. Bij een viering met een Avondmaal sluiten de kinderen aan om dit ook mee te vieren.

De kindernevendienst is voor alle kinderen in de basisschoolleeftijd.

Tijdens de kindernevendienst luisteren we vaak eerst naar een verhaal en gaan we daarna aan de slag met een bijbehorende activiteit, waar nodig splitsen we dat uit voor de grotere en kleinere kinderen. We volgen hiervoor de methode Bijbel Basics van het NBG.

Op speciale dagen hebben we soms nog extra activiteiten, zoals met Palmpasen en Kerst. Hou hiervoor de Hoefmail in de gaten!

Voor de kindernevendienst ben je altijd welkom, de dominee geeft vanzelf aan tijdens de dienst wanneer de kinderen vertrekken naar de kindernevendienst.

Wil je meer weten, of vind je het leuk om te helpen de kindernevendienst te begeleiden? Dan kan je mailen met kindernevendienst@kerkenindehoef.nl