Samenwerkende kerken Leidsche Rijn

Zondagavond 19 januari hebben we als kerken in Leidsche Rijn de week van gebed voor de eenheid ingeluid met een gezamenlijke viering in de Marekerk.

Het materiaal voor de viering is samengesteld door de kerken op Malta. Het thema ‘buitengewoon’ is gebaseerd op Handelingen 28 waarin we lezen over de buitengewoon vriendelijke ontvangst van Paulus en de andere schipbreukelingen door de inwoners op Malta.

Na afloop van de viering was er nog een feestelijk moment waarbij we als pastores en voorgangers namens onze kerken een gezamenlijk missionair document hebben ondertekend. In dat document wordt gesproken over onze eenheid en missionaire samenwerking in de afgelopen jaren en onze intentie deze in de toekomst voort te zetten en uit te breiden. De visie die daaraan ten grondslag ligt is als volgt geformuleerd in dit document:

“Geïnspireerd door het goede nieuws van Jezus Christus werken we als kerken samen in eenheid aan de bloei van Leidsche Rijn.
    We dromen ervan mensen, gemeenschappen en wijken op te zien bloeien door Gods liefde, redding en vrede.”

We hopen dit jaar een website te maken waarop meer informatie over onze kerken en de gezamenlijke initiatieven te vinden is. Naast de ontmoetingen van de pastores zijn er ook ontmoetingen van de vertegenwoordigers van onze kerken in de werkgroep ‘samenwerkende kerken Leidsche Rijn’.

Tijdens deze ontmoetingen spreken we over de bestaande en nieuwe gezamenlijke initiatieven van onze kerken.

Afbeelding met persoon, vloer, staand, groep

Automatisch gegenereerde beschrijving

In de groepsfoto hiernaast ziet u van links naar rechts de pastores en vertegenwoordigers van de kerken in Leidsche Rijn: Idelette Otten (Torenpleinkerk), Dirk-Jan Horjus (Baptistengemeente De Rank Leidsche Rijn), Niels IJpma (familiekerk de Fakkel), Paul van der Velde (GKV Leidsche Rijn), Timo van der Heijden (NGK Rijnwaarde), Eva Kersbergen (namens de pastores van de zorginstellingen), Marije Karreman (Protestantse Gemeente Leidsche Rijn), Leon Bal (Marekerk) en Martin Los (parochie Licht van Christus).